قالب وردپرس دانلود آبجکت 3Dmax پرنده فناوری

پیامدهای طرح صیانت از حقوق کاربران بر حوزه گردشگری کشور

رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اظهار داشت؛ در شرایطی که در جنگ اقتصادی و پاندومی کرونا بسیاری از کسب و کارهای حوزه گردشگری کشور متحمل زیان های گسترده ای شدند، تصویب طرح موسوم به صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی خسارات عظیمی به بخش گردشگری و کسب و کارهای وابسته تحمیل خواهد کرد، لذا کمیسیون گردشگری و کسب وکارهای وابسته اتاق ایران پس از برگزاری جلسات با فعالین حوزه گردشگری و دریافت نظرات صاحب نظران درخواست تجدید نظر روند تصویب این طرح از جانب مجلس شورای اسلامی را دارد.

علی اکبر عبدالملکی رئیس کمیسیون گردشگری و کسب‌وکار‌های وابسته اتاق بازرگانی ایران در ادامه برخی از نظرات فعالین گردشگری در خصوص طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی کشور را اینچنین اعلام کردند؛

ایجاد حس ناامنی برای گردشگر خارجی در ایران؛ امروزه شبکه‎‎ی اجتماعی واتساپ مبدل به ابزار اصلی ارتباطی مردم جهان شده است و قطع دسترسی به این شبکه، هم موجب اختلال ارتباطی با گردشگران و تورگردانان در فرآیند بازاریابی و فروش در قبل از سفر شده و هم اینکه نگرانی گردشگران را برای حضور در ایران می‌افزاید.

وی افزود؛ ایجاد مشکل و از بین رفتن سرمایه گذاری های انجام شده توسط تمامی مجموعه های فعال صنعت گردشگری در حوزه وب سایت و شبکه های اجتماعی با توجه به مهمترین درگاه ایجاد ارتباط و معرفی در سطح بین المللی همچنین دامنه .com و دیگر دامنه ها که در این فضا باعث بهتر دیده شدن می شود.

عبدالمکی در ادامه اظهار کرد؛ کسب و کارهای خُرد گردشگری نظیر تولیدکنندگان صنایع دستی، جوامع محلی و روستایی، خانه‌های بومگردی، تولیدکنندگان خوراک‌ها و سوغاتی‌های محلی، راهنمایان گردشگری و بسیاری از گروه‌ها که فرهنگ، آداب و رسوم و مقاصد جدیدی از ایران را در شبکه‌های اجتماعی معرفی می‌کنند، با اجرای این طرح از بین خواهند رفت.

وی اظهار کرد؛ از بین رفتن کسب و کارهای نوپا و عدم توان ورود به بازار بین المللی و در نتیجه کاهش اشتغال و تخریب انگیزه و پتانسیل نیروی جوان کشور که باعث نارضایتی جامعه و در نهایت مهاجرت نیروی متخصص و جوان کشور خواهد شد.

عبدالملکی گفت؛ مختل کردن معرفی ایران به گردشگران خارجی؛ در سال‎های اخیر بازاریابی در شبکه‎های اجتماعی سهم زیادی در جذب گردشگران خارجی به ایران داشته و این تاثیر سال به سال بیشتر می‎شود. امروزه شبکه‎هایی مثل اینستاگرام، لینکدین و … مرجع بسیاری از گردشگران خارجی برای انتخاب مقصد سفر هستند و فیلتر کردن این شبکه‏‎های اجتماعی بارگزاری و در نتیجه تولید محتوا را در آنها بسیار کاهش داده و عملا درباره زیبایی‎های طبیعت و تاریخ و فرهنگ ایران، اطلاعات کمتر و کمتری به گردشگران خارجی می‎رسد. فرآیندی که در سالهای اخیر بهترین راه مقابله با اخبار منفی علیه ایران بوده است. اخباری وسیع که فضای ایران را نا امن، پر از قحطی و گرسنگی و درگیری جلوه می‎دهند و تولید محتوای مردم ایران در خصوص زیبایی‎های کشورشان باورپذیرترین پادزهر این تبلیغات منفی بوده است. فرصتی که متاسفانه با فیلتر کردن فیسبوک در سال‎های قبل محدودتر شد و عملا معرفی ایران در این شبکه اجتماعی مختل شده است چراکه با بستن دسترسی کاربران داخلی به شبکه‎های اجتماعی، روند تولید محتوا از جاذبه‎های ایران مختل شده و عرصه برای تبلیغات منفی خارجی علیه کشور کاملا هموار می‎شود.

مطلب پیشنهادی

خلاصه راهبردی طرح برنامه‌ریزی منطقه‌ای برای ایجاد اشتغال پایدار به‌منظور کاهش وابستگی معیشت کشاورزان به منابع آب

بحران آب، یکی از مهم‌ترین مسائل پیش روی امروز جامعه ایرانی است و در اولویت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *