اکثریت کسبوکارهای صنعت خدمات غذایی (۸۴/۶ درصد) در کره جنوبی، کوچک هستند، کسبوکارهای کوچک، احتمال کمتری برای بقا دارند (تا سال ۲۰۲۰، ۲۰.۱٪ به مدت پنج سال زنده ماندهاند) چراکه آنها بارها و بارها بدون آمادگی لازم، کسبوکار راهاندازی میکنند و با شکست مواجه میشوند.
در این زمینه، کمبود نوآوری از جمله تحقیق و توسعه فناوری مواد غذایی و تجاریسازی وجود دارد. از این رو وزارت کشاورزی، غذا و امور روستایی کره جنوبی، چهار استراتژی را در این زمینه پیش گرفته است:
جهش صنعت خدمات غذایی به سمت نوآوری
- پشتیبانی از تحقیقات فناوری مواد غذایی
- حمایت از تجاری سازی زودهنگام محصولات توسعه یافته توسط استارتآپهای فناوری مواد غذایی
- ایجاد خیابانهای غذای هوشمند با استفاده از فناوری غذایی مانند پختوپز و سرو رباتها در خیابانهای معروف
- بازبینی قانون توسعه و ترویج رباتهای هوشمند و قانون ترافیک جادهای تا سال ۲۰۲۳ برای عبور و مرور رباتهای تحویلدهنده
- بهبود مقررات جهت استخدام خارجیها تا سال ۲۰۲۳ برای کار در صنعت خدمات غذایی
خدمات K-Food، مورد علاقهی جهان است
- برای جهانی شدن شرکتهای خدمات غذایی کرهای، سیستم پشتیبانی سفارشیشده گام به گام از معرفی تا بومیسازی با اجرای «میز مشاوره برای ورود به بازارهای خارج از کشور» در مقاصد صادراتی امیدوارکننده، ایجاد میشود.
- به موارد پشتیبانی برای رفع نیازهای مراحل مختلف ورود به بازار جهانی تنوع داده میشود.
- اطلاعات دقیق (ماهی یکبار) در مورد بازارهای خدمات غذایی مقاصد صادراتی امیدوارکننده ارائه میشود.
- آگاهی جهانی در مورد برندهای خدمات غذایی کرهای با استفاده از محتوای K و تأثیرگذاران خارجی افزایش مییابد.
- دوره آموزشی در سطح کاری برای ورود به بازارهای خارج از کشور برای کارکنان شرکتهای خدمات غذایی ارائه میشود تا تواناییهای خود را برای ورود به بازارهای خارج از کشور تقویت کنند.
- سیستم درجهبندی خدمات به صورت آزمایشی از سال ۲۰۲۴ با ابداع استانداردهای کیفیت خدمات رستورانها و سیستمهای عملکرد، اجرا خواهد شد.
- استفاده از محصولات کشاورزی و دامی کم کربن ترویج خواهد شد.
صنعت خدمات غذایی همراه با کشاورزی و محیط زیست رشد کند.
- برای همزیستی با کشاورزی، مبادلات مستقیم مواد تشکیلدهنده بین شرکتهای خدمات غذایی و انجمنهای تولیدکنندگان از طریق سیستم کشاورزی و تجارت مواد غذایی کره (eaT) و تبادل آنلاین کشاورزی -غذایی (که در سال ۲۰۲۳ ایجاد خواهد شد) تقویت خواهد شد.
- مشاغل خدمات غذایی به استفاده بیشتر از محصولات محلی تشویق خواهند شد.
- تجارت گردشگری روستایی که غذای محلی روستایی و گردشگری روستایی را به هم متصل میکند بیشتر مورد حمایت و ترویج قرار خواهد گرفت.
- فعالیتهایی مانند اهدای استعداد از طریق ارتباط دوستانه شرکتهای خدمات غذایی و مناطق روستایی، ترویج خواهد شد.
- معیارها و روش عملیات ارزیابی محیطی،اجتماعی وحاکمیت (ESG) متناسب با صنعت خدمات غذایی طراحی خواهد شد و عملیات ارزیابی ESG در صنعت خدمات غذایی از سال ۲۰۲۴ پشتیبانی خواهد شد.
صنعت خدمات غذایی به طور فراگیر رشد میکند.
- برای آمادگی داشتن جهت کنترل شرایط در ظهور مجدد بیماری همهگیر، بحران زنجیره تامین جهانی و غیره، «راهنمای واکنش به بحران» برای صنعت خدمات طراحی و توزیع خواهد شد.
- اطلاعات مدیریت خدمات غذایی برای حمایت از بازیابی بحران صنعت خدمات غذایی با بررسی موارد مختلف مدیریت خوب و با استفاده از هوش مصنوعی ارائه خواهد شد.
- آموزشهای استارتآپی به صورت تئوری و عملی برای کسانی که مایل به راهاندازی کسبوکار هستند ارائه میشود.
- بقای طولانی مدت مشاغل خدمات غذایی با ارائه مشاوره فشرده به کسانی که در مراحل اولیه راهاندازی مشاغل هستند تشویق میشود.
- شانس دوم برای کسانی که مایل به تعطیلی مشاغل هستند با مشاوره مربوطه جهت مشاوره حقوقی و آموزش راهاندازی مجدد کسبوکار، ارائه میشود..
- به منظور بهبود محیط کار مشاغل کوچک مواد غذایی و جلوگیری از حوادث، خدمات مشاورهای در زمینه تاسیسات برق و گاز برای جلوگیری از آتشسوزی و حوادث ارائه میشود.
…
منبع : کافه کشاورز